7 Haziran 2009 Pazar

Bilgisayarla gelen kötülükler " 21. Yüzyılın Günahkar Çocuklarıyız "

21. Yüzyılın Günahkar ÇocuklarıyızMafiamax'ın blogunda dolaşırken " 21.Yüzyılın Günahkar Çocuklarıyız " diye bir yazı görüp , merakımdanda okudum.Sonuçta insan okuya okuya gelişir. Yazının ilk satırlarını okuduğumda dinin siyasete alet edildiğini düşünerek önyargılı davrandım. Bunun için Mafiamax'tan özürdilerim... Mafiamax yazısında bizim bilgisayar ile tanışmamızla başlıyan kötülüklerden bahsetmiş yazısında. Bunda lisansız programları kullanmamızdaki kötülüğü ve daha bir çok şeyi... Yazıyı okurken hiç bunları düşünmediğimi anladım ve kendimi kınadım. Nasıl olurda ?... Sonuçta insanoğlu kötülüğe mahkum... Fondan Orhan Gencebay abimizden " Hatasız Kul Olmaz " şarkısını verebilirmisiniz... Neyse cıvıtmayalım... Açıkcası şunu söylemek istiyorum. Ateistlerin Tanrı'nın yokluğunda savundukları bir şey var ; Dünyada kötülük var , Tanrı da bunu durdurmuyor , o zaman Tanrı da kötü... Diye ( haşa... ) Ben Tanrı'ya inanıyorum. Ama cehenneme gideceğimide bir o kadar inanıyorum. Ne kadar namaz kılsanızda , ne kadar oruç tutsanızda , ne kadar zekat versenizde sonuçta bunları yitircek bir kötülük işliyorsunuz. ( Her insna için geçerli değil... Var mı öle insanlar ? )

Örn : Namazdan sonra arkadaşlarımla, benim sex muhabbeti yapmam gibi... ( Bir zamanlar, şimdi bayramdan bayrama )
Örn : Caminin yanından elinde bir şişe birayla geçmen...
Örn : Dakika başı " Lanet olsun , Or... , İb... , Ya... " gibi kaçınılmaz hakeret içeren sözcükler söylememiz...
Örn : Annemizi üzmemiz , babamızın arkasından nadir küfür etmemiz. ( bunlarda benim ayabım affola )

Bunlar benim yaptıklarım ama bunların yanında da iyilikler yaparım... Daha doğrusu iyilik yaptığımıda bilmiyorum... Ben genede sıralayım...

Örn : Aç çocuk gördüğümde dayanamam para veririm. ( ne kadar açsa... )
Örn : Yolda taş gördüm yol kenarına atarım.. ( Motorsikletle geçen birinin onun yüzünden taklalar atmaması için... )
Örn : Yere çöp atmam. ( Attığımda olmuş olabilir 0-12 yaş arasında... Ergenliğe girmedik canım.)
Örn : Yere tükürmem.

Sayamadığım bir çok kötülük ve iyilik diye nitelendirdiklerim...

Kısacası ben ne kadar uğraşsamda bana cehennem gözüktü be abi siz devam edin... Hadi eyvallah...

Ateist olduğumu düşünüpte önyargılı davranları öpüyorum :)

Etiketler: , , , , ,

3 Yorum:

Blogger MaFiAMaX dedi ki...

Yazıyı yazarken özellikle günah kelimesini ne için kullandığımı belirtmeye çalışmıştım. Çünkü bahsettiğim şey tamamen insanın vicdanı ile alakalı, yani din ile alakası yok. Şimdiye kadar hiç bir yazımda bu tür özel konulara bir şeyte alet etmedim, bundan sonra da etmem inşallah.

Karşınızdaki insanın ateist olup olmaması tamamen o kişiyi ilgilendirmektedir. Yeter ki sapkınlıklar olmasın.

Ateistlerin "madem kötülük var niye Allah engellemiyor?" sorusuna iki cevap vereyim:

1- Gerek Müslümanlı gerekse diğer semavi dinlerde bu dünyaynın sınav yeri olduğu anlatılır. Yani inanan insanlar bu dünyada bir sınavdalar.

2- İmanın 6 şartından biri de "hayır ve şerrin Allah'tan geldiğine inanmak" vardır.

Neyse, ben dine konusunda öğüt verecek bir seviyede değilim. Umarım kafandaki soru işaretlerini okuyarak, araştırarak azaltırsın.

7 Haziran 2009 23:46  
Blogger Zeus Amenos dedi ki...

Evet haklısın. Bize doğduğumuzdan beri bu dünyanın sınav yeri olduğunu söylüyorlar. Evet inanıyorum. Ben sadece yazımı o sözlerle kesinleştirmek istedim. Yazımda da dediğim gibi bende Allah'a inanıyorum ama bir o kadarda cehenneme gitçeğimi inanıyorum :) Sağlıcakla kal arkadaşım :)

8 Haziran 2009 00:49  
Blogger Zeus Amenos dedi ki...

Bu arada yorum yaparak beni onurlandırdınız arkadaşım... Teşekkürler...

8 Haziran 2009 00:51  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa